רקע: דור שני לi30 - בגרסת הסטיישן הנקראת CROSSWAGEN. ארוכה ב-19 ס"מ לעומת גרסת ההאצ'בק, אך בעלת בסיס גלגלים זהה ( בדור הקודם נבדלה גרסת הסטיישן גם בבסיס גלגלים ארוך יותר). כיום, נמכרות גרסאות סטיישן בישראל בכמויות שלפני מספר שנים לא נראו כאן. 127,000 שקלים
אהבנו : עיצוב מרשים ודינאמי, סביבת נהג מרשימה, תחושת איכות וגימור השמורה למכוניות יקרות יותר. מרווח הפנים הגדול שבגרסת ההאצ'בק, נהנה מבונוס תא המטען הענק והפרקטי (נפח ההטענה המרבי גדל ב-250 ליטרים לעומת גרסת הסטיישן היוצאת). נוחות הנסיעה טובה.
ביקורת: מנוע ותיבה מסורתיים, אינם יעילים כמו מנועי הטורבו הקטנים, או תיבות ההילוכים הרובוטיות כפולות המצמד של המתחרות. המתחרות העיקריות: פורד פוקוס סטיישן, פיג'ו 308 CW, סקודה פאביה סטיישן, סיאט איביזה FLOW, רנו מגאן סטיישן דיזל.
גזר הדין: נוסף ליתרונות ה-i30 הבסיסית, מציעה גרסת ה-CW , גם פרקטיות מעולה ונהנית ממעט מתחרות ראויות בשוק. רק הפוקוס היא אלטרנטיבה דומה וראויה ליונדאי הזו (אלא אם מסתפקים במימדים מעט קטנים יותר ובוחרים בפאביה או באיביזה המעולות). אופציה נוספת וחסכונית בהרבה היא הרנו מגאן סטיישן המונעת במנוע דיזל. יונדאי I30 CW מרכב: סטיישן 5 דלתות מנוע: 1.6 ליטרים הספק: 135 כוחות סוס בסיס גלגלים: 2.65 מטרים מבחן ריסוק: 5 כוכבים (מתוך 5) |