לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  קטלוג מוצרים |  קורסים | רישום חברות
עידן חדש בפתח
מאת רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים ופורום התיקון הבטוח

חווינו שינויים רבים ותחושות אי-ודאות החל בחודש מרץ 2020 עת נכנס משטר חברתי חדש לישראל שנבע מההתמודדות הממשלתית עם וירוס הקורונה. במקביל לכך החלו ניצני השינוי לייצור ולשיווק רכב המונע באופן מלא באמצעות חשמל – להבשיל ולהנץ.

חברת טסלה החלה לשווק כלי רכב בישראל, כמעט כלל יצרני הרכב הוותיקים הקימו קווי ייצור לכלי רכב מונעים בחשמל ובישראל ניתן אישור מיוחד לשיווק כלי רכב חשמליים מתוצרת סין שאין להם תקינה אירופאית/אמריקנית/קנדית. בשנת 2021 יוצרו בעולם מליוני כלי רכב חשמליים וחלה עלייה מטאורית ברכישת כלי רכב חשמליים בישראל ובמדינות אירופה, על ידי הציבור. למרות שישראל עדיין איטית מאד בכל הקשור לקצב פריסת תשתיות הטעינה לרכב, הקהל הישראלי מצביע ברגליים ואלפי ישראלים רכשו השנה רכב חשמלי מלא.

אמנם היקף כלי הרכב החשמליים בישראל ובעולם המערבי הוא עדיין זניח ושולי. מאידך ההשקעה של יצרני הרכב בקווי ייצור ובתכנון עתידי לייצור מגוון כלי רכב חשמליים מלמד על המגמה הרווחת.

מכירות רכבי החשמל זינקו בשנה שעברה וכבשו נתח שיא של 4.6% משוק הרכב החדש, על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA). נצפה כי הצמיחה תימשך במהלך העשור הזה, כאשר מספר רכבי החשמל הרשומים ברחבי העולם יגדל מכ-10 מיליון כיום ל-145 מיליון בשנת 2030, כך מסרה IEA בדו"ח שפורסם בסוף אפריל, "Global EV Outlook 2021"."

המוסכים וההיברידי

ישראל קלטה היטב את כלי הרכב ההיברידיים. הרכב ההיברידי פופולארי מאד בקרב הצרכנים והמוסכים בישראל נערכו בצורה טובה לתחזק את כלי הרכב הללו ולספק זמינות ופריסה טובה של בעלי מקצועות, של מוסכים ושל מרכזי שירות בכלל איזורי השימוש והשירות. בשל ההערכות הטובה שלנו ביחד עם משרד התחבורה הישראלי – הרגולציה לתחזוקת הרכב ההיברידי דרשה תוספת מאד קטנה ובכך התאפשר לכל מוסך שהיה מעוניין להתעדכן ולהשתלב רגולטיבית. כך המוסכים בישראל נרתמו ונערכו כאמור.

לרכב, שכולו מונע באמצעות חשמל, השפעה שונה על שוק תחזוקת הרכב : שגרת הטיפולים שונה ברכב חשמלי ורק אחת למספר שנים קיים צורך להחלפת נוזלים (בלמים, קירור, תמסורות). שחיקת הבלמים בכלי רכב חשמלי היא מינימאלית בשל סיוע הבלימה ממערכות הרגנרציה. יצרני הרכב מספקים אחריות ארוכת טווח לסוללות. קיימת שאיפה רגולטורית לאפשר ליצרני הרכב לעדכן תוכנות ותכניות וכן לספק טיפולי תחזוקה בבית הלקוח כדי ל"שחרר" לחץ וצורך להיכנס למוסך ועוד.

נדרשת מומחיות שונה מזו הקיימת היום בקרב רוב המוסכים בעולם והכשרות ספציפיות במערכות תוכנה ספציפיות של כל יצר

לפרטים באימייל

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.