לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  קטלוג מוצרים |  קורסים | רישום חברות
דירות לדוגמא

מי צריך את זה?


 


מאת יצחק לב


 


כל מי שמבין בשיווק, יודע שטוב מראה עיניים ממשמע אוזניים. בארץ כנראה נכון הדבר עוד יותר והקונה מעדיף תמיד לראות, ואם אפשר- גם לגעת, לפני שהוא קונה. אולם בענף הנדל"ן העניינים לא תמיד עובדים כך: בפרוייקטים מבוקשים הדירות נמכרות "על הנייר", עוד בטרם הונחה ולו אבן אחת על הקרקע ועוד לפני שהתחילו ביציקת יסודות הבניין. במקרה הזה, גם הדירה לדוגמא עדיין אינה קיימת, מה שמצריך פתרונות אלטרנטיביים שיאפשרו להעביר למתעניין את חווית הדירה החדשה...ללא דירה חדשה.


 


פרץ דינר, מנהל השיווק של חברת ד. רוטשטיין אומר כי עד לאחרונה היו קיימות שתי אסכולות בכל הקשור לתכנון ועיצוב דירה לדוגמא: הראשונה היא האסכולה השמרנית אשר טענה במשך שנים כי דירה לדוגמא צריכה לשקף אחד לאחד את הסטנדרט ותכנית הדירה הסופית, אותם מקבל הדייר בפרויקט. מכאן שרוב ה'דירות לדוגמא' האלה אופיינו בעיצוב ובמפרט סטנדרטיים ורגילים, ללא תוספות במפרט וללא אלמנטים ועיצובים ייחודיים.


 


האסכולה המודרנית יותר והפופולארית בשיווק נדל'ן כיום גורסת  כי תפקיד הדירה לדוגמא הוא "למכור חלום" , להרשים, לעשות WOW, ולכן עליה לכלול אלמנטים מעוצבים ומרשימים במיוחד: תקרה מונמכת, תאורה דקורטיבית מהתקרה או מתוך הריצוף, ריצוף ייחודי, מטבחים משודרגים עם מגירות נשלפות, קלאפות, איבזור חשמל מלא, DECK במרפסות, ריהוט מלא בכל חדרי הבית, כולל אביזרי עיצוב. דינר מציין, כי הדירה לדוגמא הינה הכלי  העיקרי במכירת דירות חדשות, זאת כיוון שכשרוכשי דירות חדשות בבנייה סוגרים את העיסקה, מעבר לתכניות המכירה, הם מתקשים לדמיין כיצד תראה דירתם, היכן ימקמו את ספת הסלון או את המזנון . הם אינם יכולים להתרשם ממראה הדירה העתידי ולכן, הדירה לדוגמא מציעה פתרון מוחשי המסייע בתהליך קבלת ההחלטות והרכישה. 


תפקידה הנוסף והלא פחות חשוב של הדירה לדוגמא הוא להראות לרוכשים את רמת הגימור ואיכות הבנייה של הקבלן.


 ככל שהפרוייקט כולל מספר רב יותר של יחידות דיור, או שהיקפו גדול יותר, כך הסיכוי שהקבלן ירצה להקים בפרוייקט דירה לדוגמא מעולה.


 


דינר מוסיף, כי בפרוייקטים חדשים ומודרניים, בהם קיימים טיפוסי דירות רבים ושונים, חשיבות הדירה לדוגמא יורדת. במקרים כאלו, בוחר היזם, כמו בפרוייקט מגדלי רוטשטיין בשכונת אם המושבות, היוצא בימים אלה לשיווק,  ליצור סרטי הדמיות מתקדמים המציגים את כל טיפוסי הדירות בפרוייקט -להתרשמות הרוכשים. סרטי הדמיה אלו מציגים את התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים של הדירה על ידי סיור ויזואלי בתוך כל חדרי הדירה, המטבח, השירותים, תצפית לנוף הנשקף ממרפסת הדירה ועוד.


 


דינר מציין, כי סכום ההשקעה בדירות לדוגמא משתנה בין פרוייקט לפרוייקט בהתאם לקהלי היעד. בפרוייקטים סטנדרטיים, סכום ההשקעה המקובל נע סביב עשרות אלפי שקלים. בפרוייקטי יוקרה, העיצוב צריך להיות חדשני, נועז, פורץ דרך וחשיבה וסכום ההשקעה יכול להגיע לכ- 300,000-400,000 ש"ח ויותר.


 


דינר ממליץ לרוכשי הדירות, המתרשמים מהדירות לדוגמא באתרי המכירות, לבדוק ולוודא עם אנשי המכירות מה מתוך המוצג בדירה לדוגמא מקבל הדייר כסטנדרט ואיזה אלמנטים או פריטים אינם כלולים ברכישת הדירה, כל זאת במטרה למנוע אי הבנות ואי נעימות  בעתיד.


 


כל מי שקנה דירה בימי חייו מכיר את הריטואל: מגיעים למשרד המכירות וממנו יוצאים עם איש המכירות לסיור בבניין, דרך העבודות, הפיגומים הרעש והלכלוך. חברות רבות מעדיפות כיום להשקיע ולהקים דירה לדוגמא בתוך משרד המכירות, מה שחוסך לרוכש  הפוטנציאלי זמן יקר ומאפשר לו לראות את הדירה מייד.


 


בפרוייקט 'חופים' שבונה קבוצת 'חפציבה' בין מכמורת לקיסריה, עוצבה "קומה לדוגמא" שבה 3 דירות לדוגמא בסגנונות עיצוב שונים. הקבוצה שכרה את שירותיה של האדריכלית אורית בורן המתמחה בעיצוב דירות יוקרה.


כל שלוש הדירות בקומה  הרביעית בפרויקט משקיפות לים.  הדירות עוצבו בסגנונות שונים: דירה בסגנון מודרני, בסגנון קלאסי ובסגנון ים תיכוני. בכל הדירות הוכנסו אלמנטים עיצוביים הקשורים לסביבה הטבעית שלו – הים והחוף.


 


אודי הררי, סמנכ"ל השיווק של החברה, אומר כי ההחלטה על עיצוב קומה שלמה במקום דירה אחת בלבד כמקובל בפרוייקטים חדשים התקבלה במטרה להעביר לרוכשים את החוויה בשלמותה :"בדירה אחת קשה לקבל תחושה של מרחב מעוצב במיוחד באתרי בנייה שרוחשים פעילות. החלטנו להשקיע בעיצוב של מספר סגנונות כדי להמחיש את הפוטנציאל שבדירות הממוקמות בקו החוף ומשקיפות לים ". הררי מוסיף כי בכך ממשיכה החברה את הקו של הדגשת ייחוד הפרוייקט בשל מיקומו הגיאוגרפי.


 


גם במרכז המבקרים של חברת מנרב בקריית אונו, ניתן למצוא את הדירה לדוגמא של הפרוייקט, המעוצבת אחד לאחד כמו הדירה האמיתית. לדברי אבי ביתן, מנהל המכירות של החברה, הבונה את פרוייקט המגורים היוקרתי "אונו על הפארק", מרכז המבקרים שהוקם בסמוך לשכונת "אונו על הפארק" הוא אחד ממרכזי המבקרים היקרים ביותר שהקימה אי פעם חברת בנייה בארץ: "בבניית מרכז המבקרים בקריית אונו, המשמש גם כמשרד מכירות וגם כדירה לדוגמא, הושקע סכום של כמיליון ₪. המשרד מאפשר הצצה ראשונית לחזון שמציע 'הצפון החדש של קריית אונו', הוא מעוצב בסגנון הייטקי ומציע גם דגמים מרשימים של הדירות, של הבניינים ושל השכונה עצמה, לצד הדמיות חדשניות על הפרוייקט כולו, המציעות את כל האינפורמציה הדרושה בלחיצת כפתור".


 


לדברי ביתן, כאשר ממקמים את הדירה לדוגמה בתוך משרד המכירות, מקבלים יתרון עצום הבא לידי ביטוי ביותר מבקרים. "הסכום הגדול אותו השקענו כאן השתלם לחברה וזאת לאור קצב המכירות הגבוה במכירת בנייני המגורים בפרוייקט" – הוא אומר.


 


לדברי ברק פז, ממחלקת המכירות בחברת יובל אלון, הבונה את פרויקט טופ דניה 2 בחיפה: "הדירה לדוגמא מהווה קטליזטור רציני ברכישת הדירה ומסייעת לרוכש לגרות את דמיונו ולהמחיש לו את אפשרויות העיצוב בהתאם לצרכיו. סכום ההשקעה הממוצע המושקע בדירה לדוגמא עומד על כ- 100,000 ש"ח."


הדירה לדוגמא היא שיקוף של דירה ממוצעת בפרוייקט, כאשר העיצוב הוא עיצוב של מעצב פנים מטעם החברה אשר בא להראות ולהדגים לרוכשי הדירות הפוטנציאליים את יכולות העיצוב של החברה. בפרויקט טופ דניה 2 עיצוב הדירה כלול בתוך עיסקת הרכישה ללא תוספת מחיר. במסגרת עיצוב הדירה לדוגמא, החברה שמה דגש על פריטים שלא ניתן לראות באולמות תצוגה של ספקים או בחוברות, פריטים ועיצובים חדשניים המקדימים את השוק, כך שרוכשי הדירות יוכלו לראות היום את מה שעולם העיצוב יציע בעוד שנתיים. "הקונספט שבחרנו לעיצוב הדירה לדוגמא בפרוייקט זה הוא של קווים מודרניים, נקיים וחדשניים תוך שמירה על  מידת הפרקטיות של הדירה"- הוא אומר ומוסיף כי עיצוב הדירה לדוגמא חייב לקחת בחשבון את הסטנדרטים הנוהגים לפי האוכלוסיה והאיזור הרלוונטיים, כך למשל מבדיקות שעשו אנשי החברה בקרב קהלי היעד של הפרוייקט, נמצא כי גודל הדירה ומפתחים גדולים נמצאים בסדר עדיפות גבוה והדבר התבטא בתכנון הדירה.  

לפרטים נוספים

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.