לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  קטלוג מוצרים |  קורסים | רישום חברות
כך ייראה מוסך העתיד


טכנולוגיה ישראלית לזיהוי נזקים במעטפת הרכבבמוסך העתיד


בחיפושיו אחר טכנולוגיות חדשות שיתאימו לחזון מוסך העתיד איתר מרכז החדשנות שלו בישראל (Konnect ) פיתוח כחול לבן של חברה בשם Spinframe technologis. הטכנולוגיה של j חברה זומאפשרת סריקה אוטומטית של הרכב תוך מספר שניות, וגילוי פגמים חיצוניים ברכב עד לרזולוציה של שריטות, בעיות בצבע ובפח.יתרונותיה המשמעותיים של הטכנולוגיה הם האצת תהליך הבדיקה, דיוק גבוה במיוחד, שימוש פשוט וקל להטמעה, תיעוד מיידי של תוצאות הסריקה במערכות הממוחשבות, שקיפות מלאה מול הלקוח וחיסכון רב. זאת, בניגוד לבדיקות הנהוגות כיום,המבוצעות ברובן באופן ידני.


לטכנולוגיה s זו יש שימושים רבים נוספים בתחנות השונות בשרשרת האספקה, הלוגיסטיקה, השיווק והתחזוקה של רכבים חדשים ומשומשים, וכבר עתה היא משתלבת בסקטורים השונים של תעשיית הרכב.נציגי החברה מוסרים, כי בעולם בו מתבצעות מידי שנה כ-3 מיליארד בדיקות נזקים ידניות שנמשכות זמן רב, ביעילות פחותה, תספק הסריקה האוטומטית מענה פשוט, מהיר, יעיל וזול, בשוק ששוויו מוערך ב 15 מיליארד דולר.


הפיתוח, הוא פרי שיתוף הפעולה של שני היזמים הישראליים שהקימו את Spinframe Technologies:אורי דנגור ודוד גרין. דנגור, המנכ"ל, יזם בתחום הרכב, שעיסוקו הקודם - פיתוח טכניקה של צילום אוטומטי ומהיר לצורך פרסום רכב, היווה בסיס לפיתוח הטכנולוגיה החדשה. החיבור עם גרין, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, נולד עוד בתקופה בה היה גרין סמנכ"ל שיווק ומסחר אלקטרוני בענקית מוצרי הצריכה "כתר פלסטיק", ודנגור נתן מענה לצורך בויזואלציה של מוצרי האונליין של כתר ב 360 מעלות, תחום בו התמחה עבור רכב.


 


על מי בשרשרת האספקה של הרכב חלה האחריות לנזק חיצוני?


בתחנות השונות בשרשרת האספקה של רכב חדש (במהלכה הרכב עובר מעל ל-20 החלפות ידיים), רכבי יד שנייה (השכרה, ליסינג, מכירות אונליין), מוסכים, מרכזי שירות לרכב, מרכזים להכנת רכב טרם מסירה ללקוח וכו', נגרמים לעיתים נזקים למעטפת החיצונית של הרכב ועלולים להיווצר מצבים של אי-הסכמה בין הצדדים שלקחו חלק בתהליך  - על מי יושת הנזק?


בחלק מהתחנות מתבצעות סריקות ידניות עם קבלת הרכב לטיפול או טרם מסירתו ללקוח, אולם אלה איטיות, לא תמיד מדוייקות, ובמקרה של אי-הסכמה הן חד צדדיות ומגינות בעיקר על האמת של הצד שערך את הסריקה.


כאשר מדובר בכמות גדולה של רכב (ציי רכב, הובלה ימית), אין דרך לערוך סריקות שיכסו את ההיקפים הללו בלי לגרום לעיכובים עצומים בתפעול ובאספקה.


הטכנולוגיה של Spinframe Technologies נותנת מענה גם למצבים כאלה.


ב 2018, כשגרין ודנגור חברו יחד להקמת החברה הם עוסקים במתן שירות ליבואני רכב באמצעות צילום 360 מעלות איכותי של הרכב לצרכי פרסום ושיווק.


סריקות רכב יד שנייה


הצעד המתבקש הבא הוא מתן אותו שירות עבור שוק הרכב המשומש. אלא, שכאן, שיקול העלות תועלת של השירות שהציעו הפך מרכזי יותר, היות וברכב משומש כל תוספת למחיר מורידה משמעותית את האטרקטיביות שלו. הפתרון הזול, המהיר והיעיל שהותאם לצורך זה, היה מערכת צילום אוטומטית בתוך "קפסולה"  - חדר צילום לבן שנבנה במתחם התפעולי של הלקוח. כלי רכבנכנסו לקפסולה צולמו ב -360 מעלות, והצילומים עלו אוטומטית לאתר המכירות של הלקוח. פשוט, קל וזול, וכולם מרוויחים.


 


סריקות רכבי יבוא


בתחילת שנת 2020 הכריז נמל אשדוד על מכרז פומבי לביצוע פיילוטים בשטח הנמל עם אפשרות לרכישת התוצרים של הזוכים במכרז. סטרטאפים מתחום הלוגיסטיקה, האבטחה והתפעול אשר הציעו פתרונות טכנולוגיים לנושאים מחיי היום יום בנמל, הוזמנו לקחת חלק במכרז. Spinframe Technologiesהשתתפה במכרז והציעה פתרון לבעיית הנזק החיצוני הנגרם לרכב בשרשרת ההובלה הימית, נזק שמהווה אבן מחלוקת קבועה בשאלת האחריות בין היצרן, היבואן והנמל, ומסתכם בסכומים גדולים ביותרמדי שנה.


הפיתוח הוצע לנמל בפורמט של מכולה, "אביזר" יום יומי בחיי הנמל, שהוא גם מבנה מאסיבי  שיגן על הטכנולוגיה בתנאים הסביבתיים הלא פשוטים של הנמל, וגם יביל, כך שעל אף שיהיה מוצב בדרך קבע בנמל ניתן יהיה לנייד אותו בין עמדות פריקת ברכב בנמל. הטכנולוגיה במקרה זה, באה לשרת את רשויות הנמל, ואת יבואני הרכב.


קיבולת אופיינית של אניית משא היא כ- 5,000 כלי רכב, אותם היא אמורה לפרוק בנמל דרך המכולה של Spinframe Technologies. בשנייה וחצי שלוקח לרכב לעבור במכולה, הוא נסרק ב 360 מעלות, והתוצאה המשודרת תוך שבע שניות, נשלחת למחשב המתעד כל רכב ורכב. דנגור מסביר: "מרגע שהרכב נגע בקרקע, לגורמי הנמל יש דרכים לנטר ולתעדאת הנזקים העשויים להיגרם לו. על הנמל לדווח בזמן אמת על נזק, וזה כמעט בלתי אפשרי. לרשויות הנמל יש אינטרס לסריקה, כי הנזק מגולגל אחורה. הרכב עומד בנמל בין יום לשלושה חודשים ובזמן הזה הרכב באחריותו. מרגע שמשוחרר הוא באחריות חברת ההובלה, ומרגע שהגיח ליעדו – באחריות היבואן".


הפתרון שהציעה Spinframe Technologies זיכה אותה במכרז של נמל אשדוד בחודש יוני 2020.


מתגלים על ידי פולקסוואגן


מרכז החדשנות של קונצרן פולקסוואגן בישראל -Konnect- שמע על   Spinframe Technologies לאחר הזכייה במכרז של נמל אשדוד, וזיהה כי הפיתוח שלה עולה בקנה אחד עם כוונת הקונצרן לפתח טכנולוגיות שיתמכו בקונספט העתידי שלו לגבי "מוסך העתיד". הקשר עם Spinframe Technologies נוצר והתחיל תהליך משותף בין שתי החברות בפברואר 2021. לאחר פיילוט בן שישה חודשים שהוכתר כהצלחה הוחלט בפולקסווגן לדייק את המוצר לטובת צרכי הקבוצה באמצעות שלב נוסף שצפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2022.


מהו למעשה "מוסך העתיד"?


מוסכי העתיד לא ייראו כמו המוסכים של היום לאור השינויים המתהווים כבר עכשיו ברכב ובטיפול בהם.המעבר לרכב חשמלי מכתיב טיפול שונה מהטיפול ברכב עם מנוע בעירה, בדיקות שונות, ובהתאם  לכך המוסכים יצטרכו לעשות התאמות לכל אלה.


דנגורמסבירךליך, הקליטה והטיפול ברכב יהיה דיגיטלי,Spinframe Technologies מתוכננת לתמיכה בנושא כדי שכל בדיקה ויזואלית של הרכב תתבצע באופן אוטומטי, תוך סיווג מצב הרכב לפי סוגי הנזקים ובהשוואה על ציר הזמן, כלומר, האם הרכב השתנה מכניסה לכניסה".


כחלק מהתהליך הדיגיטלי, המוסך העתידי יבצע קליטה  אוטומטית של הרכב, כשהזיהוי מתבצע על פי לוחית הרישוי, עם כניסת הרכב למוסך הוא ייסרק, התמונות יעלו למערכת וללקוח ייפתח כרטיס.


לכך, מתווסף נושא האמינות של המוסך הדיגיטלי, כגורם שקוף ובלתי תלוי בתהליך בדיקה לפני קנייה.


גרין מוסיף "Spinframe Technologies מאפשרת למוסך להשתמש בכלי שבו הוא יכול לשלוט בכל הרכבים בתחנות השונות בכניסה וביציאה מהמוסך ולשמור על שקיפות מיטבית מול הלקוח. עבור הלקוח מדובר בשקיפות של כל התהליך, ואילו עבור בעל המוסך מדובר בפחות אדמיניסטרציה ואי נעימות (זאת, בהתייחס לטענות שעולות לעיתים מצד לקוחות על נזק שנגרם במוסך)."


"בסופו של יום", מסכם דנגור, "מוסך העתיד יכלול הרבה תחומים שיתחברו יחד וייצרו חווית השירות מיטבית אליה שואפים הלקוחות ונותני השירותים כאחד".


Spinframe Technologies הגישה בקשה לפטנט על הטכנולוגיה שלה, תוך כדי שהיא ממשיכה לפתח אותה. עורך הפטנטים דוד דה-פריס, שותף מייסד במשרד כהן, דה-פריס, שטדלר ושות'  (CDS), שעומד מאחורי הבקשה, מציין, כי "היזמים, עימם יש לי הכרות מקצועית ארוכת שנים מאז הפעילות המשותפת עם דוד גרין בכתר פלסטיק, ידעו, כי הדבר הנכון לעשות הוא קודם כל להגן על ההמצאה באמצאות הגשת בקשה לפטנט, ואכן כך פעלו. עם העלייה בביקוש כלי הרכב אני צופה, כי לטכנולוגיה נשוא בקשת הפטנט יש עתיד מבטיח ואני מאחל להם בהצלחה".


ומה בעתיד?


גרין מוסר, כי בישראל ובעולם החברה עומדת להתחיל לחבר את הטכנולוגיה לסניפי השכרת רכב, מרכזי שירות, מוסכים, נמלים, חברות ליסינג, בפריסה רחבה. במקביל שוקדים עתה בחברה על התאמת הטכנולוגיה לשוק המשאיות.


כל אבן בבניין הזה הונחה בעמל רב של היזמים והצוות שלהם, ומאחורי הפיתוחים המוכרים שצלחו עומדים ניסיונות רבים שלא עלו יפה. ההצלחה עם פולקסוואגן ומה שיבוא אחריה הם תוצאה של שנים של הבשלה של הרעיונות, היוזמות והאמונה האינסופית בטכנולוגיה שפותחה וביכולת שלה לתת מענה אמיתי בשטח, או כמו שדנגור וגרין מסכמים זאת "מיזם איתן הוא משהו שנבנה שלב אחר שלב, בהתמדה, באמונה, וללא קיצורי דרך."


כיתובים לתמונות


1 רכב עובר סריקה במכולה של החברה  צילום שבתאי טל


2 היישומים השונים של הטכנולוגיה 


3 היזמים – מימין – אורי דנגור ודוד גרין צילום אביב קורט

* מנהלת פרסום ושירות לקוחות בכהן, דה-פריס, שטדלר ושות'
לפרטים נוספים

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.