לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  קורסים |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  קטלוג מוצרים |  גליון מס 95 | רישום חברות
הצלחה לתערוכת פלסטו ישפאק 2012


התערוכה הייתה “חלון הראווה” של חזית הטכנולוגיה והחדשנות בתחום הפלסטיקה, הגומי והאריזה בישראל ובעולם, בה מיוצגות היו למעלה מ-250 חברות מהארץ ומהעולם. התערוכה השתרעה על פני כ-12 אלף מטר, שחולקו לשלושה אולמות גדולים, שחשפו את החידושים העדכניים העולמיים בתעשיית המכונות והציוד היקפי, תבניות, ציוד וחומרי אריזה, חומרי הגלם והמוצרים המוגמרים בטכנולוגיות חדשניות.
מגוון רחב של תחומים
תערוכת ‘פלסטו ישפאק 2012’, זימנה אליה את כל העוסקים בתחום, בארץ ובחו”ל, במטרה לחזות בהישגיה המפוארים של תעשיית הפלסטיקה, הגומי והאריזה בישראל. בתערוכה נטלו חלק יצרנים ויבואנים מישראל, ונציגי חברות מצרפת, גרמניה, יפן, טייוואן, ארצות-הברית, שוויץ, ספרד, איטליה, ועוד.
החברות המשתתפות הציגו מגוון רחב של תחומים: מכונות אריזה מכל הסוגים, מכונות גימור לאריזות, מכונות שקילה, הדבקה, פתרונות ייחודיים. דגש רחב ומעניין היה בתערוכה בתחום החידושים השונים בחומרי הגלם. בנוסף, הוצגו חידושים כמו מדפסות תלת מימדיות המייצרות אובייקטים מפלסטיק, שקיות עשויות מקנה סוכר, ריהוט מחומרי אריזה וכדומה.
אייל דקל, מנהל תחום פלסטיקה, גומי ואריזה ב’התאחדות התעשיינים’ מסר, כי בישראל עובדים בתחום כ- 23,500 איש וכי הוא צופה גידול של כ-10% בפעילות הענף לשנת 2012.
במהלך התערוכה התקיים ‘הכנס החמישי לפלסטיקה ירוקה’ בו הוצגו למשתתפים בשורות בנוגע לחומרים ממקור מתחדש, יישומים להתכלות על ידי חמצון, יישומים ברי קיימא מפולימרים ביו-מתכלים, ודיון מעמיק בנוגע לחוק האריזות מצבו הנוכחי והצפוי בעתיד.
ימי עיון וכנסים
ביום עיון בנושא ‘הפחתת עלויות - צו השעה’, הוענקו למשתתפים כלים מעשיים ועצות להפחתת עלויות במפעלי תעשייה בכל רובדי הפעילות, לשם הגדלת רווחי החברה במסגרת הרצאה של ראש מטה כחול לבן והמשנה למנכ”ל משרד התמ”ת, ינון אלרועי, “רכש מקומי מאפשר אספקת חומרי גלם בלוחות זמנים קצרים, לצד הימנעות מחוסרים, תלות באספקה זרה, פעילות הנמלים, אחזקה יקרה של עודפי מלאי, חללי אחסון עצומים וכו’ ומתוקף כך, ניתן להקטין עלויות. חשוב לזכור, כי התעשייה המקומית יכולה לייצר ולספק גם כמויות קטנות של מוצרים וחומרי גלם - על פי הצורך - וזה יתרון עצום, במיוחד בתקופות של חוסר יציבות כלכלית, שלה עשויה להיות השפעה מכרעת על קצב ההזמנות או המכירות של המפעל. ייצור ורכש מקומיים חוסכים שינוע והובלה, צריכה של דלק וזיהום אוויר מיותר.כך ש’כחול לבן’ הוא גם ירוק. בעידן שבו צרכנים רבים מעדיפים מוצרים ירוקים, זה לא עניין להקל בו ראש.”
“היתרונות בעבודה אל מול התעשייה המקומית, ברורים: יכולת התגובה המהירה, כושר ההסתגלות והתאמה הארגונית למצבים מיוחדים ואפילו השפה העברית השגורה בפינו, מאפשרים לכל יצרן ולכל ספק להתקשר בנוחות ובקלות. ספקים בזירה הבינלאומית, לא בהכרח יעמדו לימיננו במקרה של מלחמה או אירועי משבר ולכן על כולנו לחשוב על כך ולשמור על התעשייה הישראלית, כדי שזו תהיה כאן לצידנו בעת הצורך.
“חשיבות גדולה, לא פחות, בהקפדה ומתן יתרון לרכש תוצרת הארץ, יש לעידוד הצמיחה, הכלכלה והתעסוקה. ככל שתגבירו את הפעילות והעבודה של התעשייה המקומית, תמלאו את תפקידכם בייצורן של משרות חדשות, וטוב יהיה לשים דגש על הפריפריה, בעידוד וצמיחה של כלכליות מקומיות ובשילוב אוכלוסיות שונות שנעדרות כיום משוק העבודה. זו משימה חשובה שגם אתם שותפים לה ומן הראוי שתיכנס לסדר העדיפויות”.
באריזה- התקדמות טכנולוגית פורייה
אחת המסקנות הבולטות שעלו מהתערוכה היא, כי ענף האריזה ממשיך להראות סממנים של התקדמות טכנולוגית פורייה, חדשנות ועניין רב.הסיבות לכך, כך מסכימים מרבית הגורמים בענף, הם בין השאר: הגידול שחל באוכלוסיית העולם, מה שמצריך ייצור גדול יותר של מוצרי צריכה ארוזים החל במחשבים וכלה במוצרי מזון מהיר לסוגיו. התחרות בתחום שיצרה מצב של ביקוש למוצרי אריזה איכותיים, תחרותיים ואטרקטיביים, והמגמה המתרחבת והולכת בתחום הגנת הסביבה, המשפיעה אף היא על תהליכי הייצור, מורכבותם, איכותם, לצד הדרישה ההולכת וגדלה למוצרים ירוקים לסוגיהם, אשר העלתה אף היא את הביקוש לאריזות.
אמיר גיטיס, בעלים של ‘חברת ק.ל.א’ מסר, כי התערוכה מאפשרת נקודת מפגש ייחודית עם יצרנים ולקוחות רבים בזמן קצר במקום אחד ובצורה ממוקדת. עוד סיפר, כי התערוכה מסייעת בהגדלה של היקפי המכירה, ומספקת עשרות לידים למשא ומתן עבור פרויקטים חדשים לצד פיתוח קשרי עבודה הדוקים יותר.
עו”ד מירית בכר, מנכ”ל ‘מרכז הירידים והקונגרסים’, שבמסגרת האירועים בו, מבקרים כ- 2.5 מיליון איש מדי שנה, מסרה, כי “אנו שמחים ומברכים על הגעתם של כ- 15,000 מבקרים לתערוכת פלסטו ישפאק 2012 המתקיימת פעם בשלוש שנים. אנו מודים למציגים מהארץ ומהעולם על השתתפותם. ומבטיחים כי מרכז הירידים ימשיך להציע את התערוכות החדשניות והמובילות במגוון תחומים רחב”.
בין החידושים שהוצגו בתערוכה
בקבוקים, שקיות ושפופרות המיוצרות מקנה סוכר. מדובר בחידוש שהוא חומר גלם בלעדי - קנה סוכר בעל יתרונות משמעותיים. מעבר לצורך בהקטנת התלות בנפט, שמדינות רבות בעולם וביניהן ישראל, עשוי החידוש לחסוך עד 4.6 טונות פחמן דו חמצני לכל טונה פוליאתילן.
קופסת קרטון ‘איזי בוקס’ שנפתחת בקלות ללא סרט הדבקה או סיכות. מדובר במוצר בלעדי הרשום כפטנט בכל העולם והוא מיוצר על ידי מכונה מיוחדת שהחברה פיתחה. מדובר בחיסכון של זמן, כוח אדם, עבודה וחומר.
לוח מודעות ייחודי עשוי קרטון (משמש תחליף ללוח שעם) - יתרונותיו רבים: ניתן למחזר ב-100%, נייד (ניתן לקחת אותו להרצאות), צד אחד מחיק ומגנטי ומצד שני אפשר לשים עליו דפי memo. זול יותר מפלסטיק או שעם. ואף ישנה אפשרות להדפיס על הלוח קרטון.
שרפרפים עשויים קרטון - ממוחזרים 100%, עמידים בתנאי מזג אוויר ואף יכולים לשאת משקל כבד (לפחות 80 ק”ג) מתפרקים במהירות בטבע . מתקפלים, ניידים, הקיפול והפתיחה נעשים ללא צורך בסיכות ודבק. אפשרות נוספת להשתמש בשרפרפים כאמצעי לקידום מכירות היא על ידי הדפסת לוגו של החברות
מדפסת תלת מימדית שולחנית הניתנת לשימוש משרדי/ביתי במחיר מאוד אטרקטיבי. המכשיר מדפיס בתלת מימד ומוציא אוביקטים . יתרונות: מחיר מוזל, נוחות וניידות - היישר משולחן העבודה, איכות הדפסה מצוינת. אשר למחיר, חיסכון משמעותי בעלויות נלוות ללא צורך בהסכמי שירות יקרים. מתאים גם לצרכן וגם לבתי עסק.
שולחן קרטון, פח אשפה מקרטון וסל לעיתון מקרטון ממוחזרים 100% - מתאימים לירידים ולתערוכות, ניתנים למיתוג, לפירוק ולהרכבה בקלי קלות. ניתן להדפיס לוגו על גבי השולחן ולחסוך בעלויות שילוט וחומרים.
טכנולוגיית אריזה חדישה וייחודית המיועדת למוצרים שדורשים הגנה בעת הובלה. הטכנולוגיה עושה שימוש בכרית אוויר המתנפחת לפי מידה ומותאמת בצורה מיטבית למוצר ספציפי. הכריות מסופקות ללקוח ללא אוויר,כדי להשיג חיסכון בעלויות הובלה ונפחי אחסון. הניפוח נעשה בתהליך האריזה באמצעות מכונת ניפוח אוטומטית לפי דרישה. יתרונות: ספיגת האנרגיה של כרית אוויר טובה יותר מהפתרונות האחרים וזה מאפשר הקטנה של נפח האריזה הכללי (חשוב בעיקר למי שמטיס את המוצרים לחו”ל) בלי לפגוע בהגנת המוצר, מחיר תחרותי, טביעת רגל פחמנית נמוכה בכ-30% מפוליסטירן וספוגים, מחזור קל אצל הלקוח, פשוט יש לחתוך את השקית להוציא את האוויר ולזרוק לסל מחזור, חיסכון בכוח-אדם בתהליך האריזה, לחץ האוויר בכריות נשמר יותר משנה .
אחד הפיתוחים המעניינים שהוצגו במסגרת התערוכה הוא פיתוח ישראלי חדש של מעצב המוצר הישראלי ירון אליאסי אשר המציא פטנט (רשום) - יציקת פלסטיק ממוחזר בשיטה שהוא פיתח שנקראת “free moulding” . מדובר בשיטה בה משתמש המעצב בשאריות של פלסטיק ולמעשה ממחזר אותן לכדי עיצובים שונים שביציקה ממוחשבת יוצר דוגמאות לפי דרישת הלקוח.
אליאסי מוכר את עיצוביו ברחבי העולם, משתתף בתערוכות ומרצה בנושא בכנסים בינ”ל.
במסגרת התערוכה הציג אליאסי לראשונה עיצובים שונים שיצר באמצעות הפטנט שלו.
צילומים: אילן לוי
לפרטים נוספים

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.